1. Przeprowadzanie badań pedagogicznych, obserwacji i działań diagnostycznych dotyczących dzieci i uczniów, w tym diagnozowanie możliwości rozwojowych, przyczyn trudności szkolnych, wychowawczych i emocjonalnych.
2. Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju dziecka/ucznia.
3. Określenie odpowiednich form pomocy pedagogicznej, działań profilaktycznych, mediacyjnych, interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli.
4. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania poprzez inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej.
5. Popularyzacja wiedzy pedagogicznej dotyczącej wychowania, skutecznego uczenia się i efektywnego przezwyciężania trudności szkolnych, wychowawczych i emocjonalnych z wykorzystaniem prelekcji, instruktażu, zajęć warsztatowych dla dzieci/uczniów, rodziców i nauczycieli.
6. Wspieranie nauczycieli w działaniach wychowawczych i profilaktycznych - działania interwencyjne i mediacyjne.
7. Prowadzenie zajęć pedagogicznych z dziećmi/uczniami.
8. Wykonywanie innych zadań statutowych szkoły. |