1. przeprowadzanie psychologicznych badań, obserwacji i działań diagnostycznych dotyczących dzieci i uczniów, w tym diagnozowanie możliwości rozwojowych, przyczyn trudności szkolnych, wychowawczych i emocjonalnych, mocnych stron
2. diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju dziecka/ucznia
3. określenie odpowiednich form pomocy psychologicznej, działań profilaktycznych, mediacyjnych, interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli
4. organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychopedagogicznej dla dzieci/uczniów i rodziców, nauczycieli w terapii psychologicznej indywidualnej i grupowej
5. minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom, zachowanie poprzez inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej
6. popularyzacja wiedzy psychologicznej dotyczącej wychowania, skutecznego uczenia się i efektywnego przezwyciężania trudności szkolnych, wychowawczych i emocjonalnych z wykorzystaniem prelekcji, instruktażu, zajęć warsztatowych dla dzieci/uczniów, rodziców i nauczycieli
7. wspieranie nauczycieli w działaniach wychowawczych i profilaktycznych
8. prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych z dziećmi/uczniami
9. prowadzenie zajęć rewalidacyjnych z dziećmi/uczniami z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego
10.wykonywanie innych zadań statutowych szkoły |